Päta

Kostná ostroha, ostroha pätnej kosti, kohútia ostroha, calcar calcanei

Čo je kostná ostroha?

Kostná  ostroha alebo osteofyt ev. spondylofyt (heel spur) je kostný výrastok vyrastajúci z normálnej kosti. Mnoho ľudí pri počutí slova ostroha myslí na niečo naozaj ostré, ide však len o kosť navyše. Aj keď býva ostroha väčšinou iba nepatrných rozmerov, pacientovi často spôsobuje šklbavé bolesti a to najmä vtedy, ak je na ňu vyvíjaný tlak alebo keď nalieha na inú kosť či mäkké tkanivá (svaly, šľachy alebo nervy) v tele. Najbežnejšie sa ostroha vyskytuje na chrbtici, ramenách, bedrách, kolenách a chodidlách.

Rázové vlny

(Radiálna rázová vlna, odborný článok)

TERMINOLÓGIA

Radial shock wave therapy – RSWT, radiálna šoková vlna, Stosswelle, Schockwelle, rázová vlna, nárazová vlna, šoková vlna, pulzná vlna, pulzná terapia

ČO JE RÁZOVÁ VLNA?

Rázová vlna

Rázová vlna enPuls – Menej bolesti väčšia účinnosť

Zbavte sa bolesti

• zápalu šliach
  • ostrohy pätovej kosti (calcar ossis calcanei)
  • tenisového lakťa
  • golfového lakťa
  • bolestivého ramena
  • plantárnej fasciitídy
  • zhrubnutej Achillovej šľachy
  • spúšťových (bolestivých) bodov vo svaloch

Fyzikálna terapia, rehabilitácia

Fyzikálna terapia, rehabilitácia – tématický prehľad
Čo je fyzikálna terapia?

Fyzikálna terapia je druhom liečby, ktorú môžete potrebovať v prípadoch ak vám vaše zdravotné problémy znemožňujú vykonávať každodenné aktivity. Fyzikálna terapia vám pomôže zlepšiť pohyblivosť a prinesie vám úľavu od bolesti. Takisto dokáže zlepšiť alebo prinavrátiť fyzickú ale aj celkovú kondíciu organizmu.