Spýtajte sa nás…

Na tomto mieste sa môžete opýtať lekára na Vaše zdravotné problémy.

• Otázky sú zverejnené až po schválení administrátorom. O ich schválení, aj o odpovedi budete upozornený na e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii
  • Pri otázke nebude zverejnené Vaše meno, ani e-mailová adresa, zobrazí sa iba Vaša prihlasovacia prezývka (používateľské meno)
Pre položenie otázky musíte byť prihlásený.

Ostroha na päte

Užívateľ:
Počet odpovedí: 3
Chcela by som Ísť na rázové vlny kvôli ostrohe na päte, ale dopočula som sa, že existujú dva druhy rázových vĺn: focused shock waves a radial shock waves. Aký typ prístroja máte vo Vašom zariadení?
Užívateľ: Mediren Spinálne centrum
Dobrý deň, pani Pilišová. V Spinálnom centre Mediren v Poprade v liečbe ostrohy pätovej kosti používame 2 prístroje, obidva pracujú na princípe radiálnej rázovej vlny. Túto rázovú vlnu aplikujeme denne už 7 rokov a vyliečime ňou každého pacienta. Medzi radiálnou a fokusovanou rázovou vlnou nie je nejaký zásadný rozdiel, ide o rázovú vlnu. Marketingové oddelenia jednotlivých poskytovateľov z obchodných dôvodov síce zvýrazňujú niektoré rozdiely medzi prístrojmi, ale hlavným dôvodom je možnosť "práce s cenou" za jednotlivú procedúru. Najdôležitejšou informáciou pre pacienta je, že liečba rázovou vlnou odstraňuje následok, nie príčinu ochorenia. Príčinou problémov s pätami je svalová dysbalancie v oblasti dolných končatín a túto rázovou vlnou nie je možné ovplyvniť. Je Vaša ostroha veľmi veľká alebo mimoriadne rezistentná voči liečbe, keď hľadáte prístroj mimoriadnych vlastností?
Užívateľ:
Veľkosť ostrohy neviem. Zatiaľ som bola len na RTG, ktorá ju potvrdila a mám odporučenie navštíviť ortopéda. No ako čítam na internete, liečba ožarovaním, kortikoidmi, ktorú väčšinou odporúčajú, mnohým nezabrala a tak hľadám iné metódy odstránenia ostrohy. Okrem strečingu a masáže chodidla a lýtkových svalov, ktoré si vykonávam sama, som nepodstúpila žiadnu liečbu. Bolesť ma zatiaľ až tak neobmedzuje, ale po polročnej neúspešnej snahe odstrániť následok bolesti mám obavu o ešte väčšie následky do budúcna. Čo sa týka prístroja mne skôr ide o to, že som čítala, že liečba fókusovou rázovou vlnou je jednorazová, ale zato drahšia a liečba radiálnymi vlnami vyžaduje viacej ošetrení.
Užívateľ: Mediren Spinálne centrum
Najdôležitejšou informáciou pre pacienta je, že liečba rázovou vlnou odstraňuje následok, nie príčinu ochorenia. Príčinou problémov s pätami je svalová dysbalancia v oblasti dolných končatín a túto rázovou vlnou nie je možné ovplyvniť. Čo sa týka počtu aplikácií u jednotlivých prístrojov, možno je to pravda. Ľudia milujú zázraky. Ich problém sa vyvíja roky alebo aspoň mesiace a veľmi im imponuje možnosť, že všetky tie mesiace zanedbanej starostlivosti o svoje telo si vykúpia jednou jedinou aplikáciou rázovej vlny. Jeden zo základných zákonov rehabilitačnej medicíny hovorí, že koľko mesiacov trvajú zdravotné ťažkosti, toľko týždňov trvá liečba. A tento zákon platí pre všetky druhy procedúr včítane elektroliečby, laseroterapie, teploliečby atď. atď. a teda týka sa aj liečby rázovou vlnou. Naše skúsenosti plne korešpondujú s citovaným zákonom. Tie "prípady", ktoré trvali krátko (napr. 1-2 týždne), sme vyliečili jednorazovou aplikáciou radiálnej rázovej vlny. Úplne odlišné skúsenosti však máme s liečbou bolestivých stavov trvajúcich napr. 17 rokov. Úspešne sme vyliečili aj pacientku, ktorá mala 30 rokov problémy s bolestivým plecom. Ale tam pochopiteľne nestačilo ani štandardných 10 aplikácií.