Vyskočená platnička

Operácia – neurochirurgická liečba

Operácia je eventuálnou liečbou pre asi 10% ľudí s vyskočenou platničkou. Operácia môže byť dobrou voľbou pre ľudí s poškodením nervu, ktoré sa neustále zhoršuje alebo prináša slabosť či stratu citlivosti v končatine. Operácia môže pomôcť tiež vtedy ak sa bolestivosť nezlepší ani po 4 týždňoch konzervatívnej liečby. Najefektívnejšou operačnou metódou je diskektómia, pri ktorej sa hmota platničky odstraňuje chirurgickým rezom vedeným kožou, podkožím a svalstvom v jej blízkosti. Táto metóda sa ešte stále používa častejšie na odstránenie bolesti a iných sprievodných príznakov v dolnej končatine (operácia bedrovej chrbtice) ako v hornej končatine (operácia krčnej chrbtice). Nevykonáva sa, ak vyskočená platnička spôsobuje iba bolesť chrbta.

Väčšina ľudí sa po operácii znovu vráti do práce a je schopná vykonávať bežné denné aktivity. Vo väčšine prípadov sa pacientom odporúča pooperačná rehabilitácia, ktorá zahŕňa fyzikálnu terapiu a cvičenie.

Čo si o tom myslieť?

Manažment bolesti a dobré rady môžu pomôcť pri identifikácii ďalšej bolesti a pri redukcii chronickej bolesti.

Tínedžeri a adolescenti mávajú platničku vyskočenú iba zriedkakedy, ale ak sa tak stane, konzervatívna liečba založená na rehabilitácii spoločne s užívaním protizápalových liečiv zvyčajne pomôžu príznaky ochorenia zvládnuť úplne.

Stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17