Spýtajte sa nás…

Na tomto mieste sa môžete opýtať lekára na Vaše zdravotné problémy.

• Otázky sú zverejnené až po schválení administrátorom. O ich schválení, aj o odpovedi budete upozornený na e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii
  • Pri otázke nebude zverejnené Vaše meno, ani e-mailová adresa, zobrazí sa iba Vaša prihlasovacia prezývka (používateľské meno)
Pre položenie otázky musíte byť prihlásený.

bolesti chrbta

Užívateľ: monika1
Počet odpovedí: 1
Dobry den, už niekolko tyzdnov sa trapim s bolestou chrbta v dolnej casti s vyzarovanim do zadnej strany stehna. Podla RTG su medzistavcove priestory v norme, ziaden naznak traumatickych zmien. Kedze bolesti su stale a aj na dotyk, asi velka stuhnutost svalov :( liecba liekmi nezabrala, tak absolvujem asi cele spektrum kombinacii elektroliecby (momentalne prvy tyzden). Chcela by som sa spytat po akej dobe by mohlo prist k zlepseniu stavu. Pri vysestrovani v polohe na boku lekar konstatoval problem s hybnostou, resp. nebola ziadna pri napojeni chrbtice a panvovej kosti. Je liecba elektro postacujuca? po nej by mala nasledovať cvicenia. dakujem vopred za odpoved
Užívateľ: rehabadmin
Dobrý deň, pani Monika! Veľa ľudí si myslí, že musí existovať nejaká priama úmera medzi veľkosťou ich bolesti a príčinou, ktorá tieto bolesti vyvolala. Niekedy to platí, ale určite nie paušálne. Keďže na rentgenovom snímku Vašej driekovej chrbtice nie je žiadny podozrivý nález, dá sa predpokladať, že Vaše problémy majú funkčný pôvod t.j. pôvod v narušenej funkcii. Podľa vyžarovania bolesti po zadnej strane stehna by bolo možné uvažovať o ischiase teda o podráždení sedacieho (ischiadického) nervu. Môže byť utlačený kdekoľvek v jeho priebehu, ale najčastejšie v mieste svojho výstupu z pánvy, teda hlboko pod sedacími svalmi (jednou z možností je tzv. piriformis syndróm). Toto miesto je liečebne ťažšie ovplyvniteľné a aj preto môže liečba trvať relatívne dlhú dobu. Neurologické a rehabilitačné učebnice udávajú, že liečba ischiasu môže trvať 6 týždňov až 6 mesiacov. Ak je liečba dobre nastavená, prvý \"hmatateľný\" výsledok sa dostaví po aplikácii 5-tich procedúr. Po 10-tich procedúrach sa väčšina pacientov už cíti podstatne lepšie. Dobré výsledky na našom pracovisku máme s kombináciou elektroliečby, magnetoterapie a teploliečby (diatermie).