Fyzikálna terapia, rehabilitácia

Elektroterapia je všeobecný pojem, ktorý zahŕňa použitie elektrického prúdu za účelom dosiahnutia liečebného efektu v organizme človeka. Elektroliečba sa používa v nasledujúcich indikáciách:

• Rehabilitačný lekár ordinuje elektroterapiu za účelom zníženia vnímania bolesti. Elektroliečba pomáha tak, že „zamieša“ bolestivé signály, čím potlačí vnímanie bolesti, ale taktiež stimuláciou produkcie „zabijakov bolesti“ nazývaných endorfíny. Endorfíny alebo endogénne morfíny sa vylučujú v mozgovom tkanive mimo iného v prvých zlomkoch sekúnd po úraze a majú silný analgetický efekt.
  • Rehabilitačný lekár často ordinuje elektroterapiu s cieľom stimulácie svalovej kontrakcie. Tento typ liečby pomáha zlepšiť svalový tonus v prípadoch, keď svaly strácajú svoju silu alebo pomáha svalu, aby sa „naučil“ znovu pracovať správne. Ako príklad tohto typu terapie uvádzame:
    • Elektrostimulácia svalov ramena po porážke (=mozgová príhoda) zlepšuje ich svalový tonus, čím ramenný kĺb spevňuje a zabraňuje tak bolesti.
    • Stimulácia svalov dolnej končatiny u pacienta s ťažkou artridídou kolena, u ktorého sa bolestivosť zhoršuje záťažou, pomáha udržať silu v tejto končatine.
    • Elektrostimulácia štvorhlavého svalu stehna po operácii kolena zlepšuje jeho koordinovaný sťah.
  • Elektroliečba podporuje hojenie rán a zlomenín.

Stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18