Fyzikálna terapia, rehabilitácia

Manažment bolesti a elektroterapia (elektroliečba)

Elektroterapia (elektroliečba) je bezpečnou a spoľahlivou alternatívou liečby bolesti v rehabilitácii bez použitia chemických liečiv. Neznamená to však, že ju nie je možné s farmakoterapiou kombinovať. Často však pomôže od bolesti sama o sebe a nezaťažuje pritom pečeň a tráviaci trakt pacienta. Používa sa na liečbu chronickej ale tiež akútnej bolesti. Bolesť odstraňuje zablokovaním bolestivých podnetov neustále smerujúcich do centrálneho nervového systému. Pri poranení receptory bolesti vysielajú podnety z postihnutého miesta do centrálneho nervového systému (mozog, miecha). Podnet je registrovaný ako bolesť v niekoľkých bunkách tela. Použitie elektroterapie, elektroliečebných prúdov, „odstaví“ informáciu o bolesti ešte predtým než dorazí do mozgu. Elektroterapia okrem toho stimuluje organizmus k produkcii endorfínov – mozgových morfínov, ktoré taktiež pomáhajú zvládnuť bolesť.

Čo sa dá elektroterapiou liečiť?

Elektroterapia sa používa na liečbu nasledujúcich chronických aj akútnych bolestí:

• Bolesti chrbtice
  • Svalové bolesti
  • Bolesti hlavy a migréna
  • Poruchy prietoku krvi v dolných a horných končatinách
  • Artritída
  • Syndróm bolestivého temporo-mandibulárneho kĺbu (TMK)
  • Ochorenia nervového systému ako napr. diabetická neuropatia
  • Bolesti a trofické vredy kože, spôsobené nedostatočným prekrvením alebo sklerodermiou (=chronické ochorenie spôsobujúce stenčovanie alebo naopak hrubnutie kože)

Elektroliečba však nie je vhodná pre všetkých. Neodporúča sa pre ľudí:

• s kardiostimulátorom,
  • tehotné ženy,
  • s trombózou (krvné zrazeniny v horných alebo dolných končatinách),
  • s bakteriálnou infekciou.

Stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18